یک سلاح مخفی برای خرید سیم گالوانیزه | مفتول گالوانیزه

Wiki Article

برای تأییدپذیری کامل این مقاله به منابع بیشتری نیاز است. لطفاً با توجه به شیوهٔ ویکی‌پدیا برای ارجاع به منابع، با ارایهٔ منابع معتبر این مقاله را بهبود بخشید. مطالب بی‌منبع را می‌توان به چالش کشید و حذف کرد.

نتیجه ی این فرایند ایجاد یک پوشش از آلیاژ از جنس روی است که مقاومت بالایی دارد و موجب بالا رفتن استحکام و دوام فولاد می شود.

از ویژگی های منحصر به فرد مفتول فولادی گالوانیزه گرم می توان به نرمی، سطح کاملاً یکدست و صاف و قابلیت پیچش و خم شدگی آن اشاره کرد. این ویژگی ها باعث می شود تا شما براحتی از آن ها در ساخت انواع توری و حصارکشی استفاده کنید.

گالوانیزاسیون به فرآیند گالوانیزه کردن فولاد سیاه گفته می شود که طی آن فولاد سیاه دارای خاصیت ضد زنگ زدگی و ضد خوردگی می شود. این فرآیند به روش های مختلفی انجام می شود و انواع مختلفی دارد. گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد از انواع گالوانیزاسیون یا گالوانیزه کردن است که خاصیت ضد زنگ زدگی و خوردگی را به شیوه های متفاوت برای فولاد پدید می آورد.

گالوانیزه گرم روش متداول تر و قدیمی تری از گالوانیزاسیون سرد است که در ادامه چگونگی و مراحل گالوانیزاسیون گرم و سرد را شرح داده شده است.

مفتول گالوانیزه در دو نوع سرد و گرم تولید میشود.نوع سرد آن فولاد بدون اکسید را با روش الکترولیز فلز روی را روی سطح مفتول می پوشانند در این روش کلفتی روی پوشش داده شده کم می باشد و در نتیجه در برابر رطوبت مقاومت زیادی ندارد.

بازدید و کنترل قطعات تولیدی باید پس از گالوانیزه شدن انجام گیرد تا از کیفیت آن مطمئن شد و در صورت بروز اشکال یا نقصی سریعاً بر طرف گردیده یا از ادامه تولید تا رفع عیب جلوگیری شود.

پارت آهن با بهره مندی از نیروهای مجرب و متخصص و با داشتن کادری جوان و شناخت کافی از بازارهای داخلی و خارجی با قدرت می تواند شما را در جهت خریدی مطمعن همراهی نمایید.

مفتول سیاه و روش تولید آن چگونه انجام می گیرد؟ مفتول سیاه به عنوان یک نوع مفتول پخته یا آنیل شده شناخته می شود که در فرایند تولید قابلیت های شیمیایی خود را حفظ می کند. این نوع مفتول به عنوان مواد اولیه برای ساخت مفتول گالوانیزه و محصولات دیگری مانند انواع توری ها به کار می رود.

نبشی ناودانی پروفیل سپری تیرآهن

بعد از این سطح ورق سرد به روی آغشته میشود. عایق ورق گالوانیزه به روش گرم دوام و مقاومت بیشتری نسبت به روش سرد دارد؛ بنابراین قیمت گالوانیزه گرم نسبت به گالوانیزه سرد بیشتر است.

-سیم نمره ۲۳ : ضخامت آن ۰/۰۶ میلیمتر است. بسته های آن ۲۵کیلوگرم وزن دارند.

بعد از این مفتول به اندازه ی کافی حرارت دید آن را سرد کرده و فرایند اکسید زدایی را انجام می دهند. پس از زدودن اکسید و چربی موجود از روی بدنه مفتول آن را در استخر های حاوی فلز روی مذاب غوطه ور می کنند. میزان روی مورد نیاز بر روی بدنه مفتول را با پدهای مخصوص مشخص می کنند.

برای پوشش دادن سطح فولاد در این روش تولید از جریان الکتریکی استفاده می شود. در این روش تولید با کمک آبکاری به وسیله ی برق فلز روی را با فرایند الکترولیز کردن بر سطح فولاد قرار می دهند.
ضخیم تر بودن لایه ی محافظ : این روش به دلیل غوطه وری در مخزن روی مذاب ، در مقایسه با روش گالوانیزه سرد لایه محافظ ضخیم تری ایجاد می کند.

اولین گام برای ساخت مفتول ها به شیوه ی امروزی توسط کریستوفر پاهم سوئدی برداشته شد وی تلاش کرد تا قطر مفتول ها را کاهش دهد سپس آن ها را به شکل مستقیم با عبور بیلت های گرم شده و نیاز به پتک زدن از شیارهای کوچک کننده و سپس غلطک های نورد عبور داد.

بعد از اینکه شمش را به تعداد دفعات مورد نیاز از دستگاه ها عبور داده شد به قطر موردنظر می رسانند. مفتول ها توسط دستگاه ها تبدیل به کلاف می ‌شود.

گرچه این عملیات چندان موفقیت آمیز نبود اما به عنوان اولین گام شناخته می شود.

پس از خارج شدن قطعه روی ابتدا با اکسیژن و سپس با کربن واکنش داده و لایه‌ای مقاوم نسبت به زنگ زدگی را تولید می‌نماید. این عملیات فلز را نسبت به زنگ زدگی مقاوم می‌نماید

طی سالیان تولید کنندگان به دنبال تولید محصولی بودند که در برابر خوردگی مقاوم باشد. با تحقیقات فراوان که از فرانسه شروع شد به ورق های فولادی گالوانیزه رسیدند. به غیر از ورق فولادی گالوانیزه که درون مذاب فلز روی قرار می گیرد و موجب ایجاد پوششی بر روی ورق فولادی می شود که در برابر خوردگی و اکسید آهن مقاومت زیادی ایجاد می کند، می توان از ورق های فولاد ضد زنگ که اصطلاحا به آن استیل می گویند استفاده نمود.

برای تولید مفتول سیاه به شیوه سرد از روی مذاب استفاده نمی گردد. در این شیوه با به کارگیری جریان الکتریکی و با کمک شیوه الکترولیز سطح فولاد را پوشش می دهند. فولاد در این شیوه ساخت در مقایسه با روش گرم از ضخامت کمتری برخوردار است. با توجه به این رویکرد مفتول سیاه ساخته شده با روش سرد از مقاومت پایین تری نسبت به مفتول های ساخته شده با روش گرم برخوردار است.

یک قانون عمومی در تجارت وجود دارد کسی که کیفیت خوب را با هزینه پایین تولید می‌کند برنده است. در بسیاری از موارد گالوانیزاسیون ارزان‌ترین روش نسبت به سایر روش‌های پوشش دهی می‌باشد. در حال حاضر هزینه مربوط به گالوانیزاسیون پایین‌تر از هزینه‌های مربوط به رنگ آمیزی می‌باشد و پوشش‌های جایگزین بخصوص رنگ آمیزی هزینه بیشتری را نسبت به گالوانیزاسیون دارد بدیهی است که گالوانیزاسیون گرم به روش غوطه وری روشی می‌باشد که می‌تواند تعداد بسیار زیادی از قطعات را با هزینه و نفر ساعت (نیروی انسانی) کم پوشش دهد.

 گالوانیزه گرم، در این روش ورق فولادی را در فلز روی غوطه ور می کنند.

از جمله ویژگی‎های فنی سیم گالوانیزه به موارد زیر اشاره شده است:

مراحل انجام عملیات کشش به ضخامت محصول مربوط می شود. زمانی که مفتول نازک است به کشش سرد بیشتری احتیاج است.

آنها محصولاتی مقرون‎به‌صرفه هستند. شاید در ابتدا مجبور باشید، هزینه بیشتری برای آنها پرداخت نمایید، اما در طولانی مدت از مزایای آنها بیشتر بهره‌مند خواهید شد.

مفتول گالوانیزه در دو نوع سرد و گرم تولید میشود.نوع سرد آن فولاد بدون اکسید را با روش الکترولیز فلز روی را روی سطح مفتول می پوشانند در این روش کلفتی روی پوشش داده شده کم می باشد و در نتیجه در برابر رطوبت مقاومت زیادی ندارد.

این فرایند باعث مقاومت نسبی در مقابل شکستگی و رطوبت می گردد. همین امر باعث می شود که انعطاف پذیری آن بالا برود. در مورد هدف اصلی این روش تولید مفتول دسترسی به محافظت از فلز پایه در برابر زنگ زدگی و خوردگی است. خرید و قیمت مفتول گالوانیزه

Report this wiki page